Nyurga és Szakáll északon

Elmaradt egy pipa

Reggeli Floriánékkal, kávé Elisával és Lenával, ebéd a Teplice-szikláknál és órákon át tartó zivatar Budapestig. Ilyen volt a szombatunk.

Az istálló

Csütörtökön átkompoztunk Németországba, majd átszeltük. Antal újra találkozott, én megismerkedtem pár kedves német fiatallal, pénteken pedig Görlitzet néztem meg.

Koppenhága

Utunk során ez az első város, amelyikből azzal az érzéssel jöttem el, hogy majdnem semmit nem láttam belőle. Pedig azért megnéztem ezt-azt.

Elhagytuk Svédországot

Göteborgot elhagyva esett le, hogy ott voltunk másfél napot, de a városból semmit sem láttunk. Ha ma átmegyünk Koppenhágába, akkor Svédországról nem sok fotónk lesz. És még bögrét sem vettem. Na nem baj, Malmö szerencsére még útba esik, körülnézünk ott.

Fili koncerten

Minimális ritmusváltással sikerült úgy időzítenünk a göteborgi tartózkodásunkat, hogy megnézhessük a Szentegyházi Gyermekfilharmónia koncertjét a Vasakyrkan templomban.

Búcsúajándék Norvégiától

Már nem számítottunk semmi izgalmasra, erre a határ közelében, tiszta véletlenül, belecsöppentünk egy norvég háborús játékba.

Még mindig Norvégiában

Elhagytuk a fjordokat, meglátogattuk a fővárost, és azt hittük, hogy 11 nap után elhagyjuk Norvégiát. Aztán mégsem.

Újabb bakancslistás tételek kipipálva

Az norvégiai Atlantic Road és a Trollstigen rendszeresen rajta vannak a világ legszebb útjainak toplistáin, így az én „autózni rajta” listámon is szerepelnek. Az elmúlt két napban sorba vettük őket.

Újra úton

Az augusztus 20-i pihenőnapot követően tovább indultunk dél felé. Mára is egy nagyobb távolságot terveztünk, hogy holnap kora délután érjünk az Atlantic Road-ra.

Esős napok gyönyörű tájjal és magyar vendégszeretettel

Kissé összezavarodott a napirendünk az elmúlt pár napban, úgy hogy a részletekből mostanra állt össze egy összefoglaló.

Európa északi peremén

Utunk tizenhatodik napján megérkeztünk Norkappra. Az odavezető út utolsó szakasza lélegzetelállító, a szirtről a mélybe nézni pedig szédítő.

Passzív napok, vagy mégsem?

Annyi fotózni való volt a Korvalan Kestikievari-ban, hogy csak késő délután végeztünk volna, így Jaana, a tulaj felajánlotta, hogy maradhatunk még egy éjszakát. Maradtunk, és így reggel időben el tudtunk indulni ahhoz, hogy este már egy norvég fjord mellett aludjunk.

Túl az Északi-sarkkörön

Tamperében reggel esőben indultunk el. Napközben ugyan kitisztult, és néha a nap is előbújt, de összességében borús volt az idő. Éjszaka egy tóparton vadkempingeztünk, és alig tudtunk elindulni, mert hol esett, hol sütött a nap, de nem eleget, hogy a sátor megszáradjon.

Gyors kör Helsinkiben

Délelőtti városnézés a finn fővárosban, amerikai autó felvonulás Hämeenlinnában, temető és indiai vacsora a tizenkettedik napunk mérlege.

Problémamegoldós

A felmerült problémák megoldása miatt egy nappal többet maradtunk Tallinban, de nem bántuk meg, a város nagyon szép.

Ejsze kilikadt a kipufogó

A nyolcadik napon rigai városnézés volt a program, aztán tranzit Tallinba. Jelgavkrasti után első alkalommal belesétálhattunk a Balti-tengerbe, ugyanitt tűnt fel, hogy egyre hangosabb a kipufogó. Holnap összekötő bilincset kell keressünk.

Keresztek hegye

A hetedik napon, ami ugyan nem vasárnapra esett, de sorrendben annak is vehetjük, egy katolikus zarándok helyet látogattunk meg Šiauliai mellett.

Az első városnézős

Szintet lépett a panoráma fotózás: hétfőn úgy mentünk át a fővárosból Litvánia második legnagyobb városába, hogy ott már vártak a munkával.

Ötödik nap, ötödik ország

Megérkeztünk Litvániába, benéztünk egy csodaszép várba egy szigeten (kösz' a tippet Skoumi), munkát kerestünk a fővárosban, és végül a Vilnius City Campingben szálltunk meg éjszakára.

Beugortunk Varsóba

A tervezethez képest kb egy órával később indultunk a hoteltől, de így is be tudtunk iktatni egy rövid sétát Varsó történelmi belvárosában.

Gömbpanorámák napja

Úgy tűnik, hogy az én előzetes várakozásaimmal ellentétben, és Antal várakozásainak megfelelően nyitott kapukat döngetünk a gömbpanorámákkal. Haladni nem haladunk, de "ingyen" szállás és kaja már van.

Jól kezdődik

Elindultunk, és első nap Budapestig jutottunk. Hogy nem is volt benne az útitervünkben, legalábbis nem ilyen korai szakaszban? Hát ez az ilyen utaknak az egyik szépsége. De már Szlovákiában kempingezünk.

Nyurga és Szakáll északon

Augusztus elején útra kelünk Székelykeresztúrról, hogy a sokat látott bordó Loganommal megkerüljük a Balti-tengert. Útitársam ebben a kalandban a Székelyföld a magasból projektet kitaláló Mihálydeák Antal.